Кардинальні зміни в рейтингах президентської кампанії-2019: четвірка лідерів

Якби наступної неділі відбувалися вибори президента України, то серед тих, хто визначився та прийде на дільниці, за Володимира Зеленського проголосує 23,6%, Юлію Тимошенко – 17,8%, Петра Порошенка – 17,3%, Анатолія Гриценка – 16,9%, і Юрія Бойка – 10,8%. Такі результати було оприлюднено під час презентації соціологічного дослідження щодо електоральних очікувань українців від президентських виборів-2019 Центром соціального інжинірингу “РАНД” – повідомляє Інтерфакс-Україна.

Повільне зниження рейтингу Ю.Тимошенко пояснюється популістичним характером її передвиборчої кампанії. Так прокоментував останні рейтинги експерт-соціолог Центру соціального інжинірингу “РАНД” Сергій Дем’янов. За його словами, її слогани щодо зниження ціни на газ у 2,5 рази були нівельовані компанією Сергія Капліна, який обіцяє зниження цін на блакитне паливо вчетверо, у разі його перемоги на президентських виборах. “Зниження цін на газ абсолютно не можливе, якби цю тему не піарили кандидати в президенти. Україна підписала з ЄС третій енергопакет директив та постанов щодо енергетичного та газового ринку, є чіткі домовленості з МВФ тому, розмови щодо зниження тарифів на теплову енергію для населення нереальні”, – пояснює він.

Друге, що вплинуло на її рейтинг – це складна передвиборча програма “Новий курс України” з виписаними соціальними доктринами, економічними стратегіями і так далі. Ці “заумності” відлякують в першу чергу людей, яким необхідні прості і зрозумілі посили, куди країна буде рухатися наступні 5 років. Популістична політика кампанії вплинула в першу чергу на відтік молодіжного електорату, який в першу чергу був проти старої влади і шукав альтернативного кандидата, яким став Зеленський. За словами Дем’янова, інформаційні війни між Тимошенко і Порошенком не просто знищують їх рейтинги, а електорально підживлюють кандидатів з найменшими показниками антирейтингу. Це в першу чергу відчувають регіональні штаби на місцях – деякі з них вже почали домовлятися з іншими політсилами і бігти з “тонучого корабля”. І така тенденція, за словами експерта, перед парламентськими виборами буде тільки посилюватись.

Джерело

Share